tisdag 12 oktober 2010

Klassikertransport

Härom veckan ringde telefonen: "Hej, det var från tidningen Klassiker, kan du hjälpa oss tranportera en projektbil vi köpt, från Bergeforsen till Ås utanför Östersund?"

Det lät ju skoj så jag nappade!

Dagen började med hämtning av reporter Fredrik på flyget, sedan lastning av objektet som visade sig finnas bara trehundra meter från där jag bor, därefter filmning, fotografering och vad där hör till när det ska bli webb- eller tidningsinslag av det hela.

Bilen skulle till Klassikers husmek Julle och resan gick problemfritt alla de dryga tjugo milen dit. En lunch i Bispgården hanns också med. Tyvärr får jag inte avslöja vad jag hade på flaket men att det är en förhållandevis unik bil som dessutom figurerat i en tidigare artikel i tidningen törs jag åtminstone säga.


Utanför Julles verkstad står den berömda metallicgröna 92an samt lite annat smått o gott som t ex en gammal Fordson, en El Camino och massor av SAAB:ar i olika stadier!


Avlastning avklarad, hemresan väntade. Silverpilen skötte sig som vanligt prickfritt!

Håll utkik på Klassikers hemsida och deras tidning för vad som händer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar