lördag 6 november 2010

Heinkel i Timrå


Bertil på Örnen har alltid många järn i elden. Igår var jag dit för att hjälpa honom med lite elproblem på hans CX Prestige. Efter en stunds mätande och funderande gjorde vi ett avbrott för en titt i garagen, bland andra scootrar och motorcyklar har han nu skaffat två trehjuliga, en Heinkel som står på lack och en Trojan som från början var tänkt som reservdelar men som nu också ska återuppstå.


Små bilar, små problem. Bertil räknar med att vara klar med den ena inan sommaren. Det finns anledning att återkomma!

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt kul blogg! Jag har precis sträckläst hela. Märkligt det där, att bilintresse kan drabba en helt utan ärftlig betingning. Mitt bilintresse är likadant, ingen i släkten är speciellt intresserad men själv har jag lekt med bilar sedan jag kunde lyfta upp dem från golvet. Och jag har inte slutat sedan dess...

    SvaraRadera
  2. Nä, det närmaste jag kommer var min morfar som vad jag minns inte var så bilintresserad men som ändå bytte bil väldigt ofta, det blev alltid något konstigt och oreparabelt fel på hans bilar vilket ledde till att han "måste" byta men det kanske var ett svepskäl till mormor för att kunna göra det...

    SvaraRadera
  3. hej! Efter att ah surfat runt i hela världen så hittar man detta nästgård... Jag har en god vän som har köpt två renoveringsobjekt av samma märke och är intresserad utav att hitta delar samt övrig info om denna bil/mc fordon! jag har skrivit lite på min blogg http://motorcykel2010.wordpress.com/ Du kan kolla där! Intressant blogg förresten!
    Mvh
    Dan

    SvaraRadera
  4. Hej Dan,

    den ena av de två i Timrå har sålts vidare, kan det vara din gode vän som köpt den? Nylackerad ljusblå men inte ihopplockad? I vilket fall har jag inte haft möjlighet att plåta den numera körklara ljusgula än för en uppföljning här på bloggen, men det får bli snart!

    SvaraRadera